Az új Trabink hamar nagy népszerűségnek
örvendett, először is a család, majd a barátok körében, de még a szervizben
is elismerést kaptunk.
![]() |
Rajongó táborunk legfiatalabb generációja |
Már az első héten levezettünk vele 300 km-t. Rémi jól koordinálta a kétütemű autót, bár az első hosszabb próba utunkon, ahová egy
barátunk is elkísért, még annyira kellett koncentrálnia, hogy egyáltalán nem
tudta kivenni a részét a beszélgetésből. Aztán egész gyorsan belejött a
dologba!
Gyakorlat teszi a mestert
Gyakorlat teszi a mestert
Azt tudni kell a Trabant 605-ös modellről, hogy az üzemanyag tartája mindössze 26 literes. 20 liter üzemanyag kb. 350 km-re elég. Ez idáig rendben is van, de az autóban nincs fogyasztás kijelző, helyette van egy kis műanyag pálcika, amivel nagyszerűen lehet méricskélni! A nehézségeket végül a benzin és olaj kikeverésének aránya okozza - 20 liter benzinhez fél liter olajt adunk; ezt a keveréket manapság már nem lehet előre elkészíteni. A tankolás tehát úgy néz ki, hogy olajt öntünk az üzemanyag tartájba, majd rátankolunk.
Elméletben ez nagyon jól
működik, de lássuk a gyakorlati részt!
1. Tartsd észbe, a megtett kilométerek számát!
2. Közeledik a tankolás ideje, addig várunk, amíg
belefér 20 liter benzin és fél liter olaj.
3. Megállunk, pálcika bele az üzemanyag tartájba,
méricskélünk. Még mindig túl sok az üzemanyagunk,
ez meg hogy lehet??
4. Kis idő elteltével már érezni lehet az autón, hogy
szükség lesz egy tankolásra. Még mindig átkapcsolhatunk tartalék üzemmódra. Ez
vezetésközben történik meg, megállás nélkül.
5. Tartalék üzemmód, irány a benzinkút!
6.Emelkedő! A motor hirtelen leáll, nem kapott elég
üzemanyagot.
7. Ilyenkor még könnyen újra indul a gépezet,
csak picit kaptunk szívrohamot.
8. Érkezés a benzinkútra, pálcika bele a tartájba,
méricskélés. Még mindig van 6 liter
üzemanyagunk! Hihetetlen!
9. Döntés előtt állunk: így is tankolunk, de a
benzin-olaj arányunk nem lesz megfelelő, vagy megismételjük az előző lépéseket
5-től 8-ig.
Oké, nem volt ez mindig ilyen
stresszes, de nem egyszerű a kezdő Trabant tulajdonosok élete!
Merre jártunk Magyarországon?
Klikk a városokra a mellékelt jegyzetekért! Rémi a térkép felelősünk, még dolgozik a magyar fordításon ;)
Menet közben
Rövid
tapasztalatszerzés után, ideje volt útnak indulni Franciaországba. Sajnos rossz
időt fogtunk ki az indulás napján. Viharos szél volt, ami némi esővel is járt.
Ekkor fedeztük fel, hogy az ablaktisztító lapátjaink olyan öregek, hogy
jóformán semmit sem érnek. Amatőr hiba… Szerencsére
találtunk egy autó alkatrészest, ahol 500 forintért beszereztünk egy ablaktörlő
lapátot, igen, csak egyet, mert ez volt az utolsó a boltban.
Somló-hegy |
Sopron |
Igyekeztünk
olyan útvonalat választani, amitől kis forgalmat reméltünk. Ennek ellenére
sokan voltak az utakon; traktorok, kamionok és más lassú, hozzánk hasonló kis teljesítményű
autók. Az utak állapota is kritikus, Nagyvenyimtől a határig mindenhol, következetesen
egy kilométerenként kint volt a „Vigyázat! Úthibák 1 km” tábla. Nagyon örültünk,
mikor végre elértük Sopront. A város jelenleg felújítás alatt áll, eléggé fel
van túrva, de még így sem sokat vesztett bájából.
Szállás
A
Fertő tó mellett szerettünk volna kempingezni. Fertőrákoson találtunk egy
roppant kedves kis helyet. A Szt. Kristóf Sátorszállás egy hagyományos parasztházból lett átalakítva,
teljesen felszerelt konyhával, terasszal, fából készült piknik asztalokkal,
játszótérrel, tűzrakó hellyel várja vendégeit. Igaz, férőhely tekintetében
limitált, tulajdonképpen az udvar áll a sátorozók és lakókocsik rendelkezésére.
Az ott dolgozók rendkívül kedvesek, és beszélnek angolul, németül és franciául
is, sok volt a külföldi vendég. Extra, hogy gyors, ingyenes WiFi használatot
biztosítanak.
![]() |
Fotó: Szt. Kristóf Sátorszállás, Fertőrákos |
Találkozások
A megtett 1800 km alatt, minden egyes nap
kedves, kíváncsi emberek keresztezték az utunkat.
Sopron: egy idős hölgy
szóba elegyedett velünk az utcán, a Trabi mellett. Visszaemlékezett a saját
Trabantjukra, örült, hogy ’ezek az autók még mindig mennek’. Mesélt a vizsla
kutyájukról, aki kisajátította az anyósülést. Bevallotta, hogy utólag bánja
már, hogy eladták az autót.
Fertőrákos kemping:
Recepciós: „Mit látnak
szemeim, egy kék ékszerdoboz!”
Trabant bemutató egy három tagból
álló családnak. A gyerekek mindent meg akartak tudni, nézni és tapogatni az autón.
Nem beszélve a
mindennapos röpke kérdésről: „Hány éves ez az autó?”. Ezen kívül mindig akadt
pár ember, aki menet közben integetett, dudált, ránk köszönt, villogott, ránk mosolygott,
vagy meglepetten megbámult minket. Egyértelmű volt a kezdetektől fogva, hogy
egy régi, aranyos, kék autó összehozza az embereket. Már ezért megérte megtenni
ezt a nagy utat!
Útvonal - 1. szakasz, Magyarország
Útvonal - 1. szakasz, Magyarország
Kép galéria
Esti séta Fertőrákoson |
Megjegyzések
Megjegyzés küldése