Ugrás a fő tartalomra

Nyelv

English Français

#Trabant2Paris - Magyarországi szakasz


Az új Trabink hamar nagy népszerűségnek örvendett, először is a család, majd a barátok körében, de még a szervizben is elismerést kaptunk.

Rajongó táborunk legfiatalabb generációja
Már az első héten levezettünk vele 300 km-t. Rémi jól koordinálta a kétütemű autót, bár az első hosszabb próba utunkon, ahová egy barátunk is elkísért, még annyira kellett koncentrálnia, hogy egyáltalán nem tudta kivenni a részét a beszélgetésből. Aztán egész gyorsan belejött a dologba!

Gyakorlat teszi a mestert

Azt tudni kell a Trabant 605-ös modellről, hogy az üzemanyag tartája mindössze 26 literes. 20 liter üzemanyag kb. 350 km-re elég. Ez idáig rendben is van, de az autóban nincs fogyasztás kijelző, helyette van egy kis műanyag pálcika, amivel nagyszerűen lehet méricskélni! A nehézségeket végül a benzin és olaj kikeverésének aránya okozza - 20 liter benzinhez fél liter olajt adunk; ezt a keveréket manapság már nem lehet előre elkészíteni. A tankolás tehát úgy néz ki, hogy olajt öntünk az üzemanyag tartájba, majd rátankolunk.

Elméletben ez nagyon jól működik, de lássuk a gyakorlati részt!

1. Tartsd észbe, a megtett kilométerek számát!
2. Közeledik a tankolás ideje, addig várunk, amíg belefér 20 liter benzin és fél liter olaj.
3. Megállunk, pálcika bele az üzemanyag tartájba, méricskélünk. Még mindig túl sok az üzemanyagunk, ez meg hogy lehet??
4. Kis idő elteltével már érezni lehet az autón, hogy szükség lesz egy tankolásra. Még mindig átkapcsolhatunk tartalék üzemmódra. Ez vezetésközben történik meg, megállás nélkül.
5. Tartalék üzemmód, irány a benzinkút!
6.Emelkedő! A motor hirtelen leáll, nem kapott elég üzemanyagot.
7. Ilyenkor még könnyen újra indul a gépezet, csak picit kaptunk szívrohamot.
8. Érkezés a benzinkútra, pálcika bele a tartájba, méricskélés. Még mindig van 6 liter üzemanyagunk! Hihetetlen!
9. Döntés előtt állunk: így is tankolunk, de a benzin-olaj arányunk nem lesz megfelelő, vagy megismételjük az előző lépéseket 5-től 8-ig.

Oké, nem volt ez mindig ilyen stresszes, de nem egyszerű a kezdő Trabant tulajdonosok élete!

Merre jártunk Magyarországon?


Klikk a városokra a mellékelt jegyzetekért! Rémi a térkép felelősünk, még dolgozik a magyar fordításon ;)


Menet közben

                Rövid tapasztalatszerzés után, ideje volt útnak indulni Franciaországba. Sajnos rossz időt fogtunk ki az indulás napján. Viharos szél volt, ami némi esővel is járt. Ekkor fedeztük fel, hogy az ablaktisztító lapátjaink olyan öregek, hogy jóformán semmit sem érnek. Amatőr hiba… Szerencsére találtunk egy autó alkatrészest, ahol 500 forintért beszereztünk egy ablaktörlő lapátot, igen, csak egyet, mert ez volt az utolsó a boltban.


Somló-hegy
Sopron
Igyekeztünk olyan útvonalat választani, amitől kis forgalmat reméltünk. Ennek ellenére sokan voltak az utakon; traktorok, kamionok és más lassú, hozzánk hasonló kis teljesítményű autók. Az utak állapota is kritikus, Nagyvenyimtől a határig mindenhol, következetesen egy kilométerenként kint volt a „Vigyázat! Úthibák 1 km” tábla. Nagyon örültünk, mikor végre elértük Sopront. A város jelenleg felújítás alatt áll, eléggé fel van túrva, de még így sem sokat vesztett bájából. 


Szállás

                A Fertő tó mellett szerettünk volna kempingezni. Fertőrákoson találtunk egy roppant kedves kis helyet. A Szt. Kristóf Sátorszállás egy hagyományos parasztházból lett átalakítva, teljesen felszerelt konyhával, terasszal, fából készült piknik asztalokkal, játszótérrel, tűzrakó hellyel várja vendégeit. Igaz, férőhely tekintetében limitált, tulajdonképpen az udvar áll a sátorozók és lakókocsik rendelkezésére. Az ott dolgozók rendkívül kedvesek, és beszélnek angolul, németül és franciául is, sok volt a külföldi vendég. Extra, hogy gyors, ingyenes WiFi használatot biztosítanak. 

Fotó: Szt. Kristóf Sátorszállás, Fertőrákos


Találkozások

A megtett 1800 km alatt, minden egyes nap kedves, kíváncsi emberek keresztezték az utunkat.

Sopron: egy idős hölgy szóba elegyedett velünk az utcán, a Trabi mellett. Visszaemlékezett a saját Trabantjukra, örült, hogy ’ezek az autók még mindig mennek’. Mesélt a vizsla kutyájukról, aki kisajátította az anyósülést. Bevallotta, hogy utólag bánja már, hogy eladták az autót.

Fertőrákos kemping:
Recepciós: Mit látnak szemeim, egy kék ékszerdoboz!”
Trabant bemutató egy három tagból álló családnak. A gyerekek mindent meg akartak tudni, nézni és tapogatni az autón.

Nem beszélve a mindennapos röpke kérdésről: „Hány éves ez az autó?”. Ezen kívül mindig akadt pár ember, aki menet közben integetett, dudált, ránk köszönt, villogott, ránk mosolygott, vagy meglepetten megbámult minket. Egyértelmű volt a kezdetektől fogva, hogy egy régi, aranyos, kék autó összehozza az embereket. Már ezért megérte megtenni ezt a nagy utat!

Útvonal - 1. szakasz, Magyarország



Kép galéria

Esti séta Fertőrákoson



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Magyarországtól Franciaországig Trabanttal? Élménybeszámoló az útról - technikai fejezet #Trabant2Paris

Utólag sokat gondolkoztunk azon, hogy mikor is fogalmazódott meg bennünk az ötlet, hogy vegyünk egy Trabit. Őszintén szólva, még azt sem tudnánk megmondani, hogy milyen évszak volt. Rémi sokat viccelődött azzal, hogy vesz egy Trabantot, a barátok és a család mindig vegyes érzelmekkel fogadta ezt a kalandvágyát. Végül mindenki belátta, hogy egy ilyen út megszervezésével semmit sem veszthetünk . Március elejétől a viccelődés komoly tervezésre váltott át. A Használtautó weboldalon rendszeresen figyelemmel követtük az eladó Trabantokat. Ekkor még nem voltunk abban biztosak, mit is szeretnénk igazán : egy Trabant 1.1-es modelt , amely négy ütemű, VW motorral felszerelt,   vagy a két ütemű 601-est. Nyilvánvaló, hogy a Trabant 1.1 egyszerűbb és biztonságosabb megoldásnak tűnt, de aztán kiderült, hogy ezt a változatot nem tudnánk Franciaországban regisztrálni. Ugyanis ez csak oldtimerként lehetséges. Az oldtimerré nyilvánítás első számú feltétele az autó kora, aminek meg kell ...

#Trabant2Paris - Németország Trabival

Sokan nem úgy gondolnak Németországra, mint kedvelt nyaraló helyszín. Mi erről kicsit másként vélekedünk. 5 napot időztünk Bajorországban és Baden-Württemberg-ben. Igazság szerint Trabanttal stílusosabb lett volna Berlinbe menni, de mi érzelmileg a déli tartományokhoz kötődünk, hiszen összességében, mindketten  több mint egy évet éltünk itt. Fontosnak tartottuk az itteni barátok meglátogatását. Így történt, hogy Németországban is egy jó darabon a Duna mellett autóztunk. Menet közben Passau városközpontját keresztezte utunk. Érdekes érzés volt, hogy idáig eljutottunk a Trabanttal. Sokan megbámultak, integettek, buzdítottak minket a városban. Valaki még magyarul is hangosan ránk köszönt.  Ebéd időben éppen Wörth an der Donau mellett jártunk. A történelmi város szimpatikusnak tűnt egy kis pihenőhöz. Wörth an der Donau, kilátás a pestis leküzdésének örömére emelt kápolnából A vár és a városközpont Nassoltunk picit: szeder szedés Vándor menü, gyak...