Ugrás a fő tartalomra

Nyelv

English Français

Mont Saint Michel két különböző szemszögből

Már több mint 1000 éve Franciaország egyik legékesebb gyöngyszeme. Egykor a szigetet csak apály idején, gyalogosan lehetett megközelíteni. Ez veszélyes vállalkozás volt a futóhomok és a hirtelen emelkedő dagály miatt. Manapság híd vezet az apát városba. Nem csoda hát, hogy a világ minden pontjáról érkező turistáktól szinte lépni sem lehet a történelmi város utcácskáin. Az apátság különleges építészete - lépcsőzetes, keskeny utcái - egyaránt jelentenek áldást és átkot is. 
Lennie kell egy másik megoldásnak is a sziget megtekintésére! - gondoltuk, majd kerestünk egy térképet, és hamarosan meg is volt a válasz: az öböl túloldalán fekvő Les Falaises de Chameaux ideális kilátópontnak tűnt.



           1, A Mt St Michel rövid helytörténete 
Az apátságot a VIII. században alapították, és a kezdetektől fogva népszerű zarándokhelyként szolgált. Az első szállásadó helyek és szuvenír boltok már ekkor felismerték az érkező vándorok igényeiben rejlő üzleti lehetőséget. Azóta a helyzet csak fokozódott. 
A hely népszerűségéből mindösszesen egyszer vesztett - 1811-ben nemzeti börtönné nyilvánították.
1979-ben, az elsők között vették fel az UNESCO Világörökségi Listájára.

2, A Mt St Michel egy másik megközelítésből
Egy éve jártunk a szigeten, ami természetesen egy kihagyhatatlan élmény volt, de azoknak, akik már kicsit is ismerik a Mt St Michelt, és szeretnék a sziget várost más szemszögből is felderíteni, bátran ajánlunk egy eldugottabb partszakaszt, kilátással az apátságra.




Les Falaises de Champeaux, már a nevével is sugallja, értékeit. Falaises franciául szikla szirtet jelent. A partszakasz 40 km-re (40 perc autóval) a Mt St Michel-től helyezkedik el, az öböl túloldalán. Virágzó rekettye bokrok, drámai szikla szirtek és a La Manche látványa fogadja az ide látogatókat.

Apály idején érkeztünk, a helyiek gumicsizmában igyekeztek lefelé a parthoz, hogy begyűjtsék a hullámok által hátrahagyott tengergyümölcseit. Mi a kis fehér kutyánkkal, majdhogynem túl öltözöttek voltunk a helyhez: az egyetlen turisták a környéken.

3, A túra nehézségi szintje
Egy picit nehezebb túra várt ránk, mint amire számítottunk. Az út kissé sáros és csúszós volt. Néhol lépcsőzetesen emelkedik a terep, a sziklákon kellett keresztül másznunk. Hegyen-völgyön át, fel-le vezetett az út.
Így tehát, közepes nehézségűnek értékelnénk az útvonalat. Túra bakancs nem árt. Bicajjal, babakocsival sajnos nem járható az út.




4, Miért éri meg a kerülő a fáradtságot?
40 km már távolság. Miért volt jó, ilyen messzire mennünk a Mt St Michel-től? Mert, bár az öblöt megkerülve 40 km az út, de az apátság valójában, légvonalban, csak 11 km-re van a kilátótól. Mi április elején, borongós időben fedeztük fel a tájat, már ekkor is meglepően tisztán látszott Les Falaises de Chameaux-ból a híres sziget-város.



Bónusz: az ösvény egy úgy nevezett "Cabane Vauban" mellett halad el. (cabane = kunyhó) Vauban XIV. Lajos katonai építésze volt. Mivel a tengerparti szirtek természetes védelemként szolgáltak, Vauban ide, csak őrkunyhókat tervezett, amelyek a XVII. század óta állják az idő próbáját. 


5, Utazás kutyával 🐕
Mont Saint-Michel: felkapottsága is egy ok arra, hogy kutyánk ne élvezze annyira a városlátogatást. A történelmi város szűk utcái lépcsőzetes kiépítésűek, ami még jobban megnehezíti a közlekedést kutyával. Nem beszélve arról, hogy az apátságba és a múzeumokba nem vihetjük magunkkal kis kedvencünket. 


Les Falaises de Champeaux: tökéletes elhagyatott terep a kutya sétáltatásra. Bodza például rendkívül élvezte a sziklamászást és a homokos tengerparton rohangálást.




Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Magyarországtól Franciaországig Trabanttal? Élménybeszámoló az útról - technikai fejezet #Trabant2Paris

Utólag sokat gondolkoztunk azon, hogy mikor is fogalmazódott meg bennünk az ötlet, hogy vegyünk egy Trabit. Őszintén szólva, még azt sem tudnánk megmondani, hogy milyen évszak volt. Rémi sokat viccelődött azzal, hogy vesz egy Trabantot, a barátok és a család mindig vegyes érzelmekkel fogadta ezt a kalandvágyát. Végül mindenki belátta, hogy egy ilyen út megszervezésével semmit sem veszthetünk . Március elejétől a viccelődés komoly tervezésre váltott át. A Használtautó weboldalon rendszeresen figyelemmel követtük az eladó Trabantokat. Ekkor még nem voltunk abban biztosak, mit is szeretnénk igazán : egy Trabant 1.1-es modelt , amely négy ütemű, VW motorral felszerelt,   vagy a két ütemű 601-est. Nyilvánvaló, hogy a Trabant 1.1 egyszerűbb és biztonságosabb megoldásnak tűnt, de aztán kiderült, hogy ezt a változatot nem tudnánk Franciaországban regisztrálni. Ugyanis ez csak oldtimerként lehetséges. Az oldtimerré nyilvánítás első számú feltétele az autó kora, aminek meg kell ...

#Trabant2Paris - Németország Trabival

Sokan nem úgy gondolnak Németországra, mint kedvelt nyaraló helyszín. Mi erről kicsit másként vélekedünk. 5 napot időztünk Bajorországban és Baden-Württemberg-ben. Igazság szerint Trabanttal stílusosabb lett volna Berlinbe menni, de mi érzelmileg a déli tartományokhoz kötődünk, hiszen összességében, mindketten  több mint egy évet éltünk itt. Fontosnak tartottuk az itteni barátok meglátogatását. Így történt, hogy Németországban is egy jó darabon a Duna mellett autóztunk. Menet közben Passau városközpontját keresztezte utunk. Érdekes érzés volt, hogy idáig eljutottunk a Trabanttal. Sokan megbámultak, integettek, buzdítottak minket a városban. Valaki még magyarul is hangosan ránk köszönt.  Ebéd időben éppen Wörth an der Donau mellett jártunk. A történelmi város szimpatikusnak tűnt egy kis pihenőhöz. Wörth an der Donau, kilátás a pestis leküzdésének örömére emelt kápolnából A vár és a városközpont Nassoltunk picit: szeder szedés Vándor menü, gyak...